Ga naar de inhoud
Gratis verzending vanaf €75 (NL) €100 (BE) Binnen 5 werkdagen verzonden Met liefde handgemaakt!
Gratis verzending vanaf €75 (NL) €100 (BE) Binnen 5 werkdagen verzonden Met liefde handgemaakt!
Gratis verzending vanaf €75 (NL) €100 (BE) Binnen 5 werkdagen verzonden Met liefde handgemaakt!

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.    Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan
maken van zijn herroepingsrecht;

2.   Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de
uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Stukje
Geluk;

3.   Dag: kalenderdag;

4.   Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een
reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of
afnameverplichting in de tijd is gespreid;

5.   Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of Stukje
Geluk in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te
slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van
de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

6.   Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument
om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

7.   Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die Stukje Geluk
ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil
maken van zijn herroepingsrecht.

8.   Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of
diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

9.   Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het
kader van een door Stukje Geluk georganiseerd systeem voor verkoop op afstand
van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst
uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie
op afstand;

10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt
voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en Stukje Geluk
gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van Stukje Geluk.

Artikel 2 – Identiteit van Stukje Geluk

          Stukje Geluk
          Veerstraat 28
          8181 VS Heerde
          info@stukje-geluk.nl

          KvK-nummer: 85664944
          Btw-identificatienummer: NL004128367B38

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1.    Deze Algemene Voorwaarden zijn van
toepassing op elk aanbod van Stukje Geluk en op elke tot stand gekomen
overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Stukje Geluk en consument.

2.   Voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument
beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene
voorwaarden bij Stukje Geluk zijn in te zien en zij op verzoek van de consument
zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3.   Indien de overeenkomst op afstand
elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op
zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet
mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden
kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of
op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4.   Voor het geval dat naast deze
algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en
kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

5.   Indien één of meerdere bepalingen
in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn
of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het
overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld
vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke
zoveel mogelijk benaderd.

6.   Situaties die niet in deze algemene
voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze
algemene voorwaarden.

7.   Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden,
dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

1.    Indien een aanbod een beperkte
geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in
het aanbod vermeld.

2.   Het aanbod is vrijblijvend. Stukje
Geluk is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

3.   Het aanbod bevat een volledige en
nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De
beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod
door de consument mogelijk te maken. Als Stukje Geluk gebruik maakt van
afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden
producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het
aanbod binden de Stukje Geluk niet.

4.   Alle afbeeldingen, specificaties
gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot
schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

5.   Afbeeldingen bij producten zijn een
waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Stukje Geluk kan niet
garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren
van de producten.

6.   Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

1.    De overeenkomst komt, onder
voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
voorwaarden.

2.   Indien de consument het aanbod
langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Stukje Geluk onverwijld langs
elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de
ontvangst van deze aanvaarding niet door Stukje Geluk is bevestigd, kan de
consument de overeenkomst ontbinden.

3.   Indien de overeenkomst elektronisch
tot stand komt, treft Stukje Geluk passende technische en organisatorische
maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt
hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan
betalen, zal Stukje geluk daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht
nemen.

4.   Stukje Geluk kan zich – binnen
wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die
van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien
Stukje Geluk op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst
niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.   Stukje Geluk zal bij het product of
dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige
wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

o   het emailadres van Stukje Geluk
waar de consument met klachten terecht kan.

6.   Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende
beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

                 Bij levering van producten:

1.    Bij de aankoop van producten heeft
de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te
ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst
van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en
aan Stukje Geluk bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2.   Tijdens de bedenktijd zal de
consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om
te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn
herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en
verpakking aan Stukje Geluk retourneren, conform de door Stukje Geluk
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3.   Wanneer de consument gebruik wenst
te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na
ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Stukje Geluk. Het kenbaar maken
dient de consument te doen middels het e-mailadres info@stukje-geluk.nl. Nadat
de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen.
De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn
teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

4.   Indien de klant na afloop van de in
lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen
maken van zijn herroepingsrecht en het product niet aan Stukje Geluk heeft
teruggezonden, is de koop een feit.


                 Bij levering van diensten:

1.    Bij levering van diensten heeft de
consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te
ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van
de overeenkomst.

2.  Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar
de door Stukje Geluk bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

1.    Indien de consument gebruik maakt
van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor
zijn rekening.

2.   Indien de consument een bedrag
betaald heeft, zal Stukje Geluk dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen exclusief verzendkosten. Hierbij is
wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door Stukje Geluk of
sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling
zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt
tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere
betaalmethode.

3.   Bij beschadiging van het product
door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk
voor eventuele waardevermindering van het product.

4.   De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het
product wanneer door Stukje Geluk niet alle wettelijk verplichte informatie
over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten
van de koopovereenkomst.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

1.    Stukje Geluk kan het
herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in
lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien Stukje
Geluk dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de
overeenkomst, heeft vermeld.

2.   Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:


1.    die door Stukje Geluk tot stand
zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

2.   die duidelijk persoonlijk van aard
zijn;

3.   die door hun aard niet kunnen
worden teruggezonden;

4.   waarvan de prijs gebonden is aan
schommelingen op de financiële markt waarop Stukje Geluk geen invloed heeft;

5.   Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten waarvan de levering
met uitdrukkelijke instemming

Artikel 9 – De prijs

1.    Gedurende de in het aanbod vermelde
geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten
niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
btw-tarieven.

2.   In afwijking van het vorige lid kan
Stukje Geluk producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
schommelingen op de financiële markt en waar Stukje Geluk geen invloed op
heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en
het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het
aanbod vermeld.

3.   Prijsverhogingen binnen 3 maanden
na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het
gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4.   Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na
de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Stukje
geluk dit bedongen heeft en:

o   deze het gevolg zijn van wettelijke
regelingen of bepalingen; of

o   de consument de bevoegdheid heeft
de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging
ingaat.

5.   De in het aanbod van producten of
diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

6.   Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van
druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en
zetfouten is Stukje Geluk niet verplicht het product volgens de foutieve prijs
te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

1.    Stukje Geluk staat ervoor in dat de
producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde
specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en
de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. 

2.   Een door Stukje Geluk, fabrikant of
importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en
vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover Stukje
Geluk kan doen gelden.

3.   Eventuele gebreken of verkeerd 

     geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan Stukje Geluk
schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te
geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

4.   De garantietermijn van Stukje Geluk
komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Stukje Geluk is echter te nimmer
verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke
individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten
aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

5.   De garantie geldt niet indien:

o   De consument de geleverde producten
zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of
bewerken;

o   De geleverde producten aan
abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden
behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van Stukje Geluk en/of op de
onderhoudsbeschrijving behandeld zijn;

o   De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de
overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit
van de toegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

1.    Stukje geluk zal de grootst
mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de
uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen
tot verlening van diensten.

2.   Als plaats van levering geldt het
adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3.   Met inachtneming van hetgeen
hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde
bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij
consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de
bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30
dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in
dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument
heeft geen recht op een schadevergoeding.

4.   Alle levertermijnen zijn
indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten
ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op
schadevergoeding.

5.   In geval van ontbinding conform het
lid 3 van dit artikel zal Stukje Geluk het bedrag dat de consument betaald
heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding,
terugbetalen.

6.   Indien levering van een besteld
product onmogelijk blijkt te zijn, zal Stukje Geluk zich inspannen om een vervangend
artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.
Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De
kosten van een eventuele retourzending bij een vervangende artikel zijn voor
rekening van Stukje Geluk.

7.   Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Stukje Geluk
tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan
Stukje Geluk bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is
overeengekomen.

Artikel 12 – Betaling

1.    Voor zover niet anders is
overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden
voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in
artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst,
vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst
heeft ontvangen.

2.   De consument heeft de plicht om
onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Stukje
Geluk te melden.

3.   In geval van wanbetaling van de consument heeft Stukje Geluk behoudens wettelijke
beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke
kosten in rekening te brengen.

Artikel 13 – Klachtenregeling

1.    Stukje Geluk beschikt over een
voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2.   Klachten over de uitvoering van de
overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden
ingediend bij Stukje Geluk, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3.   Bij Stukje Geluk ingediende
klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van
ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
vraagt, wordt door Stukje Geluk binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met
een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer
uitvoerig antwoord kan verwachten.

4.   Indien de klacht niet in onderling
overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
geschillenregeling.

5.   Bij klachten dient een consument
zich allereerst te wenden tot Stukje Geluk.

6.   Een klacht schort de verplichtingen
van Stukje Geluk niet op, tenzij Stukje Geluk schriftelijk anders aangeeft.

7.   Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Stukje Geluk, zal Stukje Geluk naar haar
keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 14 – Geschillen

1.    Op overeenkomsten tussen Stukje Geluk en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is

uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

2.    Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten
nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan
wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier
kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager